Pasifik Eurasia Lojistik halka açılıyor

Yayınlanma Tarihi:

Asya’dan Avrupa’ya Demir İpekyolu hayalinin gerçekleşmesi için 2019 yılından bu yana ülkeler arası önemli anlaşmalara ve taşımalara imza atan, 2022 yılında havayolu ve deniz yolu taşımacılığına da girerek tüm taşıma modları ile lojistiğe yön veren Pasifik Eurasia, halka açılıyor.

Halk Yatırım konsorsiyum liderliğinde gerçekleşecek halka arz için 6-7 Haziran tarihinde talep toplanacak. Tüm müşterilerine kapıdan kapıya kaliteli ve ekonomik hizmet sunabilmek amacıyla hem istihdam hem ekipman ve altyapı yatırımları yapmaya hazırlanan Pasifik Eurasia’nın toplam 34 milyon TL nominal değerli hissesi halka açılacak. İzahnameye göre, söz konusu hisselerin halka arzı ile şirketin yüzde 20,24’ü halka açılmış olacak.

Konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan Pasifik Eurasia Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Erdoğan, şirketin kurulduğu 2019 yılından bu yana demiryolu taşımacılığı alanında önemli adımlar attıklarını, bu sayede Çin’den Avrupa’ya uzanan Demir İpek Yolu Projesi’nin canlanmasına önemli katkı sağladıklarını söyledi.

Erdoğan, mevcut müşteri portföyünün diğer taşıma ihtiyaçlarının karşılanabilmesi amacıyla da havayolu ve deniz yolu taşımacılığı alanında hizmet vermeye başladıklarını, halka arzla birlikte lojistik sektörünün en güçlü oyuncularından biri haline gelmeyi hedeflediklerini aktardı.

Pasifik Eurasia’nın kurulduğu ilk günden bu yana iyi bir büyüme ivmesi yakaladığını ve sektör ortalamasının üzerinde büyüme gerçekleştirdiğini belirten Erdoğan, “Bu süreçte hem önemli yatırımlar yaptık hem de deniz yolu ve havayolu taşımacılığına başladık. Salgın döneminde yalnız ülkemizde değil, tüm dünyada lojistik sektörü olarak önemli bir sınav verdik.” dedi.

Halka arzdan elde edilecek gelirin yüzde 40’ının demiryolu tren işletmeciliği (DTİ) yatırımları, yüzde 30’unun terminal yatırımları, yüzde 20’sinin havayolu ve diğer mod yatırımlarında, kalan yüzde 10’un ise işletme sermayesine destek olarak kullanılacağını anlatan Erdoğan, planlanan yatırımlarla ilgili şunları söyledi: “Şirket olarak demiryolu taşımacılığında Türkiye’deki lokomotif kapasitesini arttırmak ve uluslararası taşımalarda lokomotiften kaynaklı kısıtın giderilmesi amacıyla Özel Tren İşletmeciliği Belgesi alabilmek için 2023 yılı şubat ayında başvuru yaptık. Böylece Demiryolu Tren İşletmecisi (DTİ) olup kendi lokomotif ve trenlerimizle müşterilerimize hizmet sunmayı planlıyoruz. Deniz yolu taşımacılığında ise devam eden taşımalarımızı artırmak amacıyla 2023 yılında bünyemize kattığımız ilk gemimize ilave olarak, 2025 yılı sonuna kadar filomuzu genişletmeyi ve kapasitemizi 5 katına çıkarmayı hedefliyoruz. Ankara merkez ofisinde başladığımız hava kargo taşımacılığında, 2023 yılında İstanbul ve İzmir’deki ofislerimizde gerekli personel ve ekipman yatırımını gerçekleştirerek büyümeyi planlıyoruz. Demiryoluna ek olarak deniz yolu ve havayolunda yapmayı planladığımız yatırımların devamında; taşıma hacminde oluşacak büyüme çerçevesinde müşterilerimize intermodal ve multimodal hizmet sunabilmek amacıyla terminal yatırımları da yapmayı öngörüyoruz.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İLGİLİ İÇERİKLER

Küresel ticaret savaşı nikeli vurdu: Fiyatlarda sert düşüş

Küresel ticaret savaşlarının etkisi, nikel piyasasını derinden sarsıyor. Özellikle dünya çapında paslanmaz çelik ve elektrikli araç sektörlerinden gelen...

Rekabet Kurulu, 121 şubesi bulunan MACFit’in satışını onayladı

Rekabet Kurulu, Türkiye’nin önde gelen spor salonu zincirlerinden MACFit’i bünyesinde barındıran Mars Spor Kulübü ve Tesisleri İşletmeciliği A.Ş.’nin...

Merkez Bankası rezervlerindeki sert düşüş dikkat çekti: 7 ayın en düşük seviyesinde

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) toplam rezervleri, 11 Nisan haftasında ciddi bir düşüş yaşadı. ForInvest Haber'in TCMB verilerine...

Fındık ihracatında hedef büyük: Sezon sonunda 2,5 milyar dolarlık gelir bekleniyor

Türkiye'nin stratejik tarım ürünlerinden biri olan fındıkta ihracat hız kesmeden devam ediyor. 1 Eylül 2024’te başlayan ve 31...